Закриття (ліквідація) ФОП, ТОВ

Ліквідація ФОП (СПД) проводиться за строк від 2-х місяців (з моменту надання вказаних нижче документів та інформації).





Ціна формується згідно вказаних нижче даних:

Чи велася діяльність протягом останніх 3-х років?

Чи були наймані працівники?

Чи був відкритий рахунок?

Чи велася бухгалтерська документація?

Для ліквідації ФОП необхідний наступний перелік документів:

  1. Копію паспорту та ідентифікаційного номера
  2. Оригінал свідоцтва про державну реєстрацію
  3. Довідка з податкової інспекції про взяття на облік форми № 4-ОПП
  4. Повідомлення про взяття на облік в Пенсійному фонді
  5. Повідомлення про постановку на облік у Фонді зайнятості
  6. Повідомлення про взяття на облік у Фонді соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності
  7. Повідомлення про взяття на облік у Фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробництві
  8. Свідоцтво платника єдиного податку (що діє та за всі попередні роки), патент і т.д.
  9. Всі звіти, які подавалися до податкової інспекції та фондів соціального страхування протягом діяльності фізичної особи – підприємця( Персоніфікація за період діяльності, звіти «податкова», звіти фондів + статистика)
  10. Всі квитанції про сплату єдиного податку (якщо ФОП є платником єдиного податку)
  11. Книга обліку доходів і витрат форма № 10 (заповнена)
  12. Виписки по рахунку (якщо були такі відкриті)
  13. Довідка про закриття рахунків (закриття банківських рахунків)
  14. Чекові книжки
  15. Дані про найманих працівників (за наявності)
  16. Трудовий договір (за наявності найманих робітників)
  17. Печатка і штамп (при наявності)
  18. А також іншу необхідну інформацію (визначається індивідуально для кожного клієнта)
Що потрібно знати для закриття фізичної особи-підприємця

Всю процедуру можна умовно поділити на 6 етапів:

  1. Звернення до державного реєстратора
  2. Закриття рахунків у банку
  3. Отримання довідки про відсутність заборгованості в Податковій інспекції за місцем реєстрації
  4. Отримання довідки про відсутність заборгованості в Пенсійному фонді за місцем реєстрації
  5. Знищення печатки
  6. Остаточне закриття в державного реєстратора

Після прийняття рішення про припинення діяльності фізична особа-підприємець повинна здійснити такі кроки:

1. Звернення до державного реєстратора

Для цього сплачується збір за проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності у сумі 17 грн. та подається заява, пред’являється паспорт та доручення (для уповноважених осіб).
Державний реєстратор видає опис.

2. Закриття рахунків у банку

Перед тим як звернутися до Податкової інспекції потрібно обов’язково закрити рахунки в банку (якщо вони відкриті) та взяти виписки за останні 3 роки. Деякі банки закривають рахунки клієнтам безкоштовно, за умови, що ті припиняють діяльність. Доказом того є опис, виданий державним реєстратором.

3. Отримання довідки в Податковій інспекції за місцем реєстрації

Зняття з обліку в Податковій інспекції одна із найтяжчих і найдовших процедур закриття.

Спочатку в канцелярію потрібно подати заяву форми 8-ОПП, та копію опису, заяву на ім’я начальника в довільній формі про проведення позапланової перевірки у зв’язку із припиненням діяльності, здати свідоцтва та довідки (4-ОПП, свідоцтво про сплату єдиного податку, патенти, свідоцтво платника ПДВ і т.д.). Далі в кожній інспекції все відбувається по-різному. Головне-Вам мають призначити аудит. Це може бути одразу або через деякий час (в різних інспекціях може сягати і до 6 місяців, а то і довше).

Для аудиту потрібно надати такі документи:

  • Пояснення в довільній формі про те чим займався, де здійснював діяльність, на якій системі оподаткування, чи були наймані працівники, де купував товари, які обороти, чи були рахунки в банку, чи велась книга обліку доходів та витрат (форма 10) та ін.
  • Заповнена книга доходів та витрат (Форма 10)
  • Договір оренди приміщення, де здійснювалась діяльність
  • Договори з постачальниками
  • Акти виконаних робіт
  • Чеки на купівлю товарів, накладні та ін. документи, що підтверджують отримання продукції для подальшої Вашої реалізації
  • Виписки з банку
  • Відомості нарахування заробітної плати працівникам
  • Копії трудових договорів з найманими працівниками
  • Документи, що підтверджують витрати
  • Ін. документи, пов’язані з діяльністю

Після проведення перевірки, зазвичай, потрібно провести звірку з інспектором по платежам та інспекторами інших відділів (підписати обхідний лист).

Після того, як усі інспектори відповідних відділів підпишуть обхідний лист, Вам видадуть Форму 22-ОПП (про відсутність заборгованості).

На цьому закриття в Податковій закінчується, але потрібно пам’ятати, що Ви ще підприємець і звітуватися потрібно до того часу, поки не отримаєте Форму 22-ОПП.

Також дуже важливим є те, що дія довідки 2 місяці і якщо Ви не встигнете закритися за цей час в Пенсійному фонді і внести остаточні відомості про закриття до ЄДР всю процедуру доведеться повторити.

4. Отримання довідки в Пенсійному фонді за місцем реєстрації

В Пенсійний фонд подається копія опису, копія акту про перевірку з Податкової інспекції, копія довідки Форми 22-ОПП.

Інспектор призначає дату перевірки. Для перевірки потрібно надати такі документи:

  • Копія свідоцтва про державну реєстрацію (виписки)
  • Якщо були наймані працівники – відомості про нарахування заробітної плати, копія трудових договорів
  • Звіт за поточний рік

Після перевірки погоджуєте проплати та звіти з відділом персоніфікованого обліку.

Через 10 днів отримуєте довідку про відсутність заборгованості, яка дійсна 1 місяць.

5. Знищення печатки

На даний час печатку Ви знищуєте самостійно, склавши акт про знищення печатки.

6. Остаточне закриття в державного реєстратора

Не раніше, ніж через 2 місяці після дати опублікування рішення про припинення (воно публікується держаним реєстратором після першого звернення, зазвичай реєстратор зазначає дату, після якої Ви можете звернутися для внесення даних про припинення діяльності) можна звернутися до Держаного реєстратора за місцем прописки (реєстрації).

Вам знадобиться:

  • Форма 12
  • Довідка про відсутність заборгованості форми 22-ОПП з Податкової інспекції
  • Довідка про відсутність заборгованості з Пенсійного фонду
  • Паспорт
  • Доручення (для уповноважених осіб)

Державний реєстратор видає «довгоочікувану і вистраждану» довідку про те, що внесено запис про припинення діяльності ФОП.

Дана довідка повинна містити вихідний номер, дату, підпис та печатку державного реєстратора. Вона і є підтвердженням того, що діяльність припинена. З цього часу Ви перестаєте бути підприємцем, але не РАНІШЕ!

Послуга: Закриття (ліквідація) ФОП, ТОВ, припинення підприємницької діяльності в Києві (Україна) - допомога при припиненні діяльності підприємства в компанії FinService

Вартість: Від 4000 грн.